Workshops for Young Startup Fashion Designers

Fashion & Design Academy Berlin
Die Berliner Plattform Fashion Patrons organisiert im August und Oktober 2010 die bereits zweite Fashion & Design Academy für junge Kreativ-Start Ups.

Der Job als Modedesigner ist vor allem bei jungen Leuten stark gefragt und die weltweiten Ausbildungsmöglichkeiten sind vielfältig. Doch der Mythos der Modebranche und das Berufsbild in der Öffentlichkeit haben oft wenig mit der Realität zu tun. Mode verlangt heute mehr als nur schöne Kleider und kreatives Talent, um nachhaltigen Erfolg zu haben. Die Herausforderung eines Designers liegt im ganzheitlichen Denken und der schwierigen Balance zwischen Design und Kommerz. Brands definieren sich heutzutage vor allem über Lifestyle- und Erlebnis-Welten. Um sich zu professionalisieren bedarf es fundierter Kenntnisse über strategische Markenführung, Vertriebsstrategien, Marketing und Produktion.

Die Berliner Plattform Fashion Patrons, bietet mit der seit 2009 jährlich stattfindenden Fashion & Design Academy ein weiterbildendes Rundum-Angebot für junge Kreative, um den schwierigen Weg der Gründung einer Firma einfacher zu gestalten, Business- und Marktrelevante Prozesse und Voraussetzungen der Modebranche aufzuzeigen, sowie neue Kommunikationskonzepte und Strategien unter der Berücksichtigung eigener Ideen zu entwickeln.

Die verschiedenen Workshops und Vorträge werden von einem attraktiven Line-Up fachkundiger Referenten, darunter Christina Kässhöfer, Head of Marketing Diesel Deutschland // Ulrike Möslinger, Head of Marketing & Teil der Geschäftsführung Galeries Lafayette Berlin // Rike Döpp, Co-Owner & Creative Director Agentur V // Mario Lombardo, Creative Director – Bureau Mario Lombardo // Katharina Kemmler, Brand Consultant // Kerstin Geffert, Co-Owner Silk Relations Agency // Adalbert Kurkowski, Leitung Produktmanagement Berliner Bank // Alexander Bretz, Kulturanwalt // Monika Dagree, Geschäftsführerin, On Time PR // Sylvia Hansen, Project Manager Startup Bootcamp Copenhagen // Ilya Morgan, CEO Deluxe Distribution // und Karin Leiberg, Fashion Journalist, Market & Trend Consultant bespielt.

Die betreuenden Coaches widmen sich in individuellen Modulen den Themenschwerpunkten von Brand Marketing, Brand Presentation, Brand Positioning, PR Social Media Business, Business Plan & Finanzierung, Vertrieb, Recht & Business Management bis hin zu Trend- und Market Research und Look Book Design.

Die nächste Fashion & Design Academy findet vom 16.-28.August, sowie vom 04.-16.Oktober in Berlin statt. Die einzelnen Module der beiden Workshopreihen verteilen sich auf jeweils zwei Wochen und werden auf Englisch gehalten.

Anmeldungen und Anfragen bzgl. weiterer Informationen zu Kursinhalten und Kursgebühren werden unter info@fashionpatrons.com entgegen genommen.

Fashion & Design Academy Berlin
In August and October 2010 the Berlin plattform Fashion Patrons is organising for a second
time a Fashion & Design Academy for young creative start-ups.

Fashion design as a career is particularly in demand especially by young people and the worldwide school possibilities are vast. But the myth of the fashion industry and the career profile given to the public have often little to do with the reality. Today the fashion industry consists of more than only beautiful dresses and creative talent for lasting success. The challenge the designers face lies in viewing the business in its entirety and the difficult balance between design and commerce. Nowadays, brands pre-define themselves through lifestyle and world experience. To be successful in the fashion market it requires founded knowledge over strategic marketing, sales strategies, PR and production.

Since 2009 the Berlin platform Fashion Patrons, has organised a Fashion & Design Academy with the goal of offering further training and a well-balanced and versatile programme in order to pave the difficult way of starting a company. Covering themes such as business and market-relevant processes, the present conditions of the fashion industry, future development as well as new communication concepts and strategies.

The different workshops and lectures will be given from a successful line-up of advisors including: Christina Kässhöfer, Head of Marketing Diesel Germany // Ulrike Möslinger, Head of Marketing & Management Galeries Lafayette Berlin // Rike Döpp, CO-Owner & Creative Director Agentur V // Mario Lombardo, Creative Director – office Mario Lombardo // Katharina Kemmler, Brand Consultant // Kerstin Geffert, CO-Owner Silk Relations Agency // Adalbert Kurkowski, product management Berliner Bank // Alexander Bretz, cultural lawyer // Monika Dagree, Owner, OnTime PR // Sylvia Hansen, Project Manager Startup Bootcamp Copenhagen // Ilya Morgan, CEO Deluxe Distribution // and Karin Leiberg, Fashion Journalist, Market & Trend consultant.

The coaches dedicate themselves in individual modules to the main topics of brand marketing, strategic brand presentation, stratigic brand positioning, PR social media business, business plan & financing, sales, business management, trend – & market research, and look book design.

The next Fashion & Design Academy will take place from 16- 28 August, as well as from the 04 – 16 October in Berlin. The individual module of the two workshop cycles consist of two weeks each and are held is English.

For registration details and inquiries concerning further information to course contents and course fees can be requested via info@fashionpatrons.com.

Fashion Patrons GmbH
Görlitzer Str. 51
10997 Berlin
Fax: +49 (0)30 611 21 87
Fon: +49 (0)30 61 65 10 06 – 0
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